Och där blev han ulvare

Välkommen till klubben...

.... Hampus Johansson, ny från Skövde AIK/Vreten.
- Tackar.

Du byter nu rödvitt till rödsvart. Ett beslut som vi i klubben är mycket glada för. Hur gick dina tankegångar kring klubbytet?
- Jag kände att steget till div 1 och A-lagsspel med SAIK var ett litet för stort steg att ta i dagsläget och spel i div. 6 med Vreten var aningen för lågt. Spel i div 4 och Ulvåker passar mig som handsken. Dessutom är jag bekant med några i laget sedan tidigare, bl.a. Oskar Mårtensson.

För den oinvigde kan vi meddela att din far, Stefan "Stisse" Johansson, är en känd SAIK-profil. Hur mottogs beskedet hemma vid köksbordet att du skulle skriva på för Ulvarna?
- Det var lugnt faktiskt.

Så klubbytet betyder alltså inte husflytt?
- Absolut inte!
Beskriv dig själv med som fotbollsspelare?

- Jag spelar gärna centralt på mittfältet, såväl i defensiv som offensiv position. Det jag kan bidra med är ett vårdat passningsspel och en förmåga att hålla i bollen när det behövs. Det jag kan utveckla är den kroppsliga förmågan, dvs. några mer kilo på kroppen som jag kan använda i närkamperna.

Vad har du för mål med säsongen 2011?
- Ta en plats i startelvan.

Vi från klubben önskar Ulvarnas första nyförvärv inför 2011 välkommen. När undertecknad har sett Hampus i aktion så har tankar gått till Malmö FF:s Daniel "sidleds-Danne" Andersson. Alltid vårdad med bollen, gör alltid sitt jobb, en lagspelare ut i fingertopparna. Detta bådar gott för framtiden!

"Ulvåkersif.se"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0